Nagyvárosi hangok

Reggelente két hang van, amire a nagyvárosban közlekedve gyakran figyelmes leszek, és ami, nem leplezem, hogy komoly ellenérzéseket vált ki belőlem. Az egyik hang egy szisszenő hang. Ssssssssz.



Tovább olvasom

Lépésről lépésre

Közhely: sokat halljuk és olvassuk, de csak ritkábban alkalmazzuk azt a gondolatot, hogy bármilyen változtatásba is kezdünk, legyünk fokozatosak. Miért nem tudunk fokozatosak lenni? Miért is nem gondolunk egyáltalán erre?

Tovább olvasom

puffadás

Higgy a tested jelzéseinek

Továbbra is igen sok kérdést kapok az étkezésemre vonatkozóan. Nagyon sok hozzám hasonlóan Hashimotós, Simós ír nekem, legtöbbször privátban, a Facebook oldalamon, és kérdezi meg azt, hogy mit egyen, mit ne egyen, hogyan kezdjen neki az életmódváltásnak.

Egy konkrét üzenetváltás alkalmával megkérdeztem valakitől, hogy megfigyelte-e, hogy mire hogyan reagál a szervezete; van-e olyan, amire esetleg negatívan reagál, tapasztal-e mondjuk puffadást. A válasz annyi volt, röviden összefoglalva, hogy gyakorlatilag megreggelizik, és máris jön a puffadás. Ezért jött a gondolat, hogy ebben a posztban megfogalmazzam nektek azt, hogy mit is gondolok erről az egész dologról: avagy a fogyasztói társadalomban hogyan felejtettük el szerintem figyelni és megérteni testünk jelzéseit.

Tovább olvasom

kokuszgolyo

Kókuszgolyó

Nemrég baráti összejövetelen voltunk, ahol külön kérés volt, hogy vigyek valami egészséges desszertet. Mivel a nyár közepén nem voltam túl lelkes a sütés gondolatától, egy másik baráti összejövetelen látott receptötletet továbbfejlesztve született meg ez a recept, az egészséges kókuszgolyó receptje.

Előre szeretném leszögezni: attól, hogy valami egészséges alapanyagokból készül, nem lehet belőle korlátlanul fogyasztani, attól ez még ugyanúgy nasi. Viszont ezt a golyót akár uzsonnának is elcsomagolhatjuk – és máris két legyet ütünk egy csapásra: nasizunk is és egészséges uzsonnánk is lesz.

Lássuk akkor a receptet:

Tovább olvasom

egészséges étrend

Enni vagy nem enni? … avagy étrendem Simó érkezése óta (2. rész)

Simó érkezése óta nagyon sok kérdést kapok tőletek arra vonatkozóan, hogy mit eszem, amióta tudom, hogy van nekem Simó. Meg kell, hogy mondjam, Simó érkezése igazából már túl sokat nem változtatott az én életmódomon, leginkább azért, mert a korábbi fitnesz versenyzés miatt nagyjából három éve már nagyon-nagyon odafigyelek arra, hogy mit és mikor eszem.

Tovább olvasom

Enni vagy nem enni? … avagy étrendem Simó érkezése óta (1. rész)

Nagyon sok kérdést kaptam az étrendemre vonatkozóan, ezért is döntöttem úgy, hogy néhány posztban összefoglalom, mit eszek és mit nem, illetve miben változtattam az étkezésemen, amióta tudomást szereztem Simó létezéséről.

(Ki az a Simó?) Az én történetemhez hozzátartozik, hogy 4 évvel ezelőtt váltottam „először” életmódot, azóta odafigyelek mikor és mit eszem. Van azonban egy alapanyag, amely már korábban sem volt jelen a konyhámban, ez pedig a cukor. Ezért az enni vagy nem enni sorozatot szeretném most korunk legláthatatlanabb tömeggyilkosának, a cukornak a bemutatásával kezdeni.

Tovább olvasom

Akaraterő(sítés)

Nem létezik velünk született erő. Akaraterő sem. Meg kell dolgoznunk érte és ez a folyamat nem megy egyik napról a másikra.

Szerencsés esetben kisgyermekként olyan nevelést kapunk, ami fejleszti az akaraterőnk kifejlődését. De mi is az akaraterő?

Tovább olvasom

Répatorta, amiről nem is gondoltam volna, hogy ilyen finom lesz

Az úgy volt, hogy volt otthon még répám, amit nagyon illet volna már felhasználnom, illetve készültünk a szokásos vasárnapi családi társasjáték délutánra, ahol pedig mindig van valamilyen süti. Ha én sütöm, olyan amit én is ehetek 🙂

Így született meg az ötlet: legyen a mai sütemény répatorta!

Tovább olvasom

Akaratedzés?!

Február elejét írunk. A Strava felmérése alapján január 12-re újévi fogadalmaink nagy részét feladjuk, mostanra viszont már szinte mindnek befellegzett. Legalábbis már nem hangoztatod, hogy „Idén lefogyok!”, „2019-ben hetente 3-szor elmegyek edzeni”.

Persze áltatod magad még egy kicsit, hogy „…majd amikor jobb idő lesz”, „…amikor hosszabbak lesznek a nappalok” vagy, hogy „… majd márciustól elkezdek mozogni!”. És márciusban fogyókúrába kezdve is formába jöhetsz a nyárra.  Nem tagadom.

Tovább olvasom

Hashimoto kialakulása: De miért?! (4. rész)

Folytatódjon a piszkos tizenkettőnek – annak a tizenkét kémiai anyagnak – a bemutatása, melyek Prof. Dr. Balázs Csaba szerint (is) szerepet játszanak abban, hogy világszerte nő a pajzsmirigy betegek száma.

A BpA-t, a dioxint, atrazint, a ftalátot és a perklorátot a korábbi írásokban már bemutattam, ebben a posztban pedig brómozott égésgátlók csoportjába tartozó PBB-ről és PBDE-ről valamint az ólomról ejtek pár szót.

Tovább olvasom